طبق روايات صحيح علماى بزرگ و نامدار شيعه، امام حسن و امام حسین همانند دختران گوشواره به گوش داشته اند و مدل های موهایشان را به صورت خاص همانند دختران شانه ميزده اند!
علمای بزرگ و نامدار شیعه همچون شیخ کلینی, علامه مجلسی و فیض کاشانی و…. با سند کاملا معتبر چنین نقل کرده اند :
متن عربى روايت :
علي بن إبراهيم، عن أبيه، عن الحسين بن خالد قال: سألت أبا الحسن الرضا عليه السلام عن التهنية بالولد متى؟ فقال: إنه قال: لما ولد الحسن بن علي هبط جبرئيل بالتهنية على النبي صلى الله عليه وآله في اليوم السابع وأمره أن يسميه ويكنيه ويحلق رأسه و يعق عنه ويثقب اذنه وكذلك (كان) حين ولد الحسين عليه السلام أتاه في اليوم السابع فأمره بمثل ذلك، قال: وكان لهما ذؤابتان في القرن الأيسر وكان الثقب في الاذن اليمنى في شحمة الأذن وفي اليسرى في أعلا الاذن فالقرط في اليمنى والشنف في اليسرى، وقد روي أن النبي صلى الله عليه وآله ترك (له) ما ذؤابتين في وسط الرأس. وهو أصح من القرن.
ترجمه :
از امام رضا سوال کردم [اگر کسی بچه دار شد] چه زمانی به او تبریک و تهینت عرض کنم؟ امام رضا جواب داد : زمانی که حسن به دنیا آمد جبرئیل روز هفتم برای تبریک گفتن آمد و به پیامبر دستور داد : نامی را برای حسن انتخاب کن و کنیه ای را برایش بگذار و سرش را بتراش و عقیقه ای بهش بده و گوشش را سوراخ کن و زمانی که حسین بدنیا آمد جبرییل همانند قبل در روز هفتم آمد و موارد قبل را بیان داشت.گفت : امام حسن و حسین دو گیسو در سمت چپ سر داشتند و سوراخی در گوش سمت راست در قسمت بالایی گوششان داشتند که متفاوت از گوش چپ بوده زیرا گوش راست را لاله گوش را سوراخ کردند و گوش چپ را بالای گوش را سوراخ کردند و گوشواره هایشان در سمت راستشان بود و پرسینگ هایشان را در گوش چپ آویزان کردند.
منابع:
١) كتاب الكافى – چاپ ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكلينى جلد : ٦ صفحه : ٣٤
٢) كتاب بحار الأنوار – ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي جلد: ٤٣ صفحه: ٢٥٧
٣) کتاب الوافى نویسنده : علامه فیض کاشانی جلد: ٢٣ صفحه : ١٣٣٨
حال نظر علمای شیعه در مورد معتبر بودن این روایت را ميخوانيم:
و روى ثقة الاسلام الكليني رحمه اللّه بسند معتبر عن الحسين بن خالد، قال: «سألت أبا الحسن الرضا عليه السّلام عن التهنئة بالولد متى؟ فقال: انّه قال: لمّا ولد الحسن بن عليّ هبط جبرئيل بالتهنئة على النبي (صلّى اللّه عليه و آله) في اليوم السابع، و أمره أن يسمّيه و يكنّيه و يحلق رأسه و يعق عنه و يثقب أذنه، و كذلك كان حين ولد الحسين عليه السّلام أتاه في اليوم السابع بمثل ذلك، قال: و كان لهما ذؤابتان في القرن الأيسر، و كان الثقب في الأذن اليمنى في شحمة الأذن و في اليسرى في أعلى الاذن، فالقرط في اليمنى، و الشنف في اليسرى، و قد روى انّ النبي (صلّى اللّه عليه و آله) ترك لهما ذؤابتين في وسط الرأس و هو أصح من القرن.
منبع:
کتاب تعریب منتهی الآمال فی تواریخ النبی : نویسنده : السيد هاشم الميلاني جلد : ۱ صفحه :
٤٢٠
در اين متن جناب هاشم ميلانى از علماى بزرگ شيعه، سند اين روايت را معتبر مينامد و بر صحيح بودن روايت صحه ميگذارد.
حال ببينيم علامه محمد تقی مجلسی كه از ستونهاى فكرى تشيع است در مورد اين روايت چه ميگويد:
في القوي، عن الحسين بن خالد قال: سألت أبا الحسن الرضا عليه السلام عن التهنئة بالولد متى؟ فقال: إنه لماولد الحسن بن علي عليهما السلام هبط جبرئيل على رسول الله صلى الله عليه و آله وسلم بالتهنئة في اليوم السابع و أمره أن يسميه و يكنيه و يحلق رأسه و يعق عنه و يثقبأذنه و كذلك حين ولد الحسين عليه السلام أتاه في اليوم السابع فأمره بمثل ذلك قال:و كان لهما ذؤابتان في القرن الأيسر و كان الثقب في الاذن اليمنى في شحمة الاذن، وفي اليسرى في أعلى الاذن فالقرط في اليمنى و الشنف في اليسرى و قد روي أن النبيصلى الله عليه و آله ترك لهما ذؤابتين في وسط الرأس و هو أصح من القرن.و أما الختان «فهو سنة» أي جاء وجوبه من السنة و إن استحب إيقاعه في اليوم السابع إلىالبلوغ و بعده يصير واجبا «و مكرمة في النساء» أي حسنة مستحبة قبل البلوغ و بعده، و ليس بواجب، و ليس استحبابهأيضا كاستحباب ختان الصبي فيما كان مستحبا روى الشيخان رضي الله تعالى عنهما فيالقوي، عن عبد الله بن سنان، عن أبي عبد الله
منبع:
روضه المتقین نویسنده : محمد تقی مجلسی جلد : ٨ صفحه : ٦١٦
علامه مجلسى نيز اين روايت را يك روايت صحيح ميداند و بر صحت آن تاكيد ميكند.
پس در صحت اين روايت هيچ شكى وجود ندارد و طبق اين ادعا امام حسن و امام حسين مانند دختران گوشواره به گوش مى انداخته اند.
تصویر از صفحه کتب نامبرده را در اینجا مشاهده میفرمایید
سلام خدمت مدیر محترم سایت
من دنبال تحقیق کردن در مورد عقاید خودم هستم.
میشه به صورت اختصاصی منابع یا کلیپ و سخنرانی و یا هر چیزی در اختیارم بزارین
مطالب سایت هم در حال مطالعه هستم
با تشکر
در مورد شب اول قبر و عالم برزخ و بهشت و جهنم و عذاب های ترس آور هم توضیحات بدین ممنون میشم
بازهم که بر منابع شیعه واقف نیستید :
اگر در بین مردم یک جامعه، استفاده از گوشواره زینت مختص به زنان محسوب گردد، استفاده از آن برای مردان حرام است
توضیح المسائل (المحشى للإمام الخمینی)، ج۱، ص ۴۶۸. و دیگر منابع فقهی .
گوشواره در همان زمان پیامبر نیز زینت زنانه بوده است و أبدا هیچ منبع موثقی این گفته را تأیید نمی کند . اگر به فکر شبه افکنی هستید بهتر است از شیعه دست بکشید . از ما گفتن بود .
در ضمن علامه مجلسی در کتبی ههچون حلیۀ المتقین ، بحارالأنوار و … صرفا فقط احادیث و روایات را بدون توجه به صحیح یا جعلی بودن آنها نقل کرده . حتی روایاتی در حلیۀ المتقین است که همدیگر را نغض می کنند . (به خصوص در دو فصل آخر) . البته که به قولی علامه مجلسی از اخباریان میانه رو بوده است . اخباریان جزء فرق منسوخ شده شیعه هستند . دفعه دیگر بیشتر دقت کنید .