همانطور كه ميدانيد كتاب اصول كافى معتبرترين كتاب شيعيان بعد از قرآن مى باشد و بنا بر قولى به تاييد امام زمان نيز رسيده و وجه تسميه اين كتاب نيز همين صحت احاديث و روايات آن است.
اما در جلد اول اين كتاب روايتى وجود دارد كه شرح انرا در اين نوشتار خواهيد خواند.
ثقة الاسلام كلينى صاحب كتاب كافى در روايتى اورده است كه امام سوم شيعيان
تنها پس از ٦ ماه حاملگى مادرش بدنيا امد و مادر ايشان يعنى فاطمه زهرا هنگام حاملگى و وضع حمل از كودك خود نفرت داشته است.
كلينى در اين روايت مى افزايد كه حسين هيچ گاه از پستان مادرش شير ننوشيد و حتى پستان هيچ زن ديگرى را بدهان نميگرفت.
اكنون به اصل اين روايت مى پردازيم.
متن عربى روايت 4 – محمد بن يحيى، عن علي بن إسماعيل، عن محمد بن عمر والزيات، عن رجل من أصحابنا، عن أبي عبد الله عليه السلام قال: إن جبرئيل عليه السلام نزل على محمد صلى الله عليه وآله فقال له: يا محمد إن الله يبشرك بمولود يولد من فاطمة، تقتله أمتك من بعدك، فقال: يا جبرئيل وعلى ربي السلام لا حاجة لي في مولود يولد من فاطمة، تقتله أمتي من بعدي، فعرج ثم هبط عليه السلام فقال له مثل ذلك، فقال: يا جبرئيل وعلى ربي السلام لا حاجة لي في مولود تقتله أمتي من بعدي، فعرج جبرئيل عليه السلام إلى السماء ثم هبط فقال: يا محمد إن ربك يقرئك السلام ويبشرك بأنه جاعل في ذريته الإمامة والولاية والوصية، فقال: قد رضيت ثم أرسل إلى فاطمة أن الله يبشرني بمولود يولد لك، تقتله أمتي من بعدي فأرسلت إليه لا حاجة لي في مولود [مني]، تقتله أمتك من بعدك، فأرسل إليها أن الله قد جعل في ذريته الإمامة والولاية والوصية فأرسلت إليه إن قد رضيت، ف ” حملته كرها ووضعته كرها وحمله وفصاله ثلاثون شهرا حتى إذا بلغ أشده وبلغ أربعين سنة قال رب أوزعني أن أشكر نعمتك التي أنعمت علي وعلى والدي وأن أعمل صالحا ترضاه وأصلح لي في ذريتي ” فلولا أنه قال: أصلح لي في ذريتي لكانت ذريته كلهم أئمة….
خلاصه ترجمه: جبرئيل به محمد پيام اورد كه بزودى از فاطمه پسرى بدنيا خواهد امد كه توسط امت تو كشته خواهد شد، و محمد در پاسخ وى ميگويد كه به الله سلام برسان و بگو به فرزندى كه امت من او را بكشند نيازى نيست. سپس همين خبر را محمد به فاطمه ميدهد.
راوى ميگويد كه فاطمه هم در هنگام حاملگى و هم در هنگام وضع حمل از طفل خود نفرت داشت و ادامه ميدهد كه مدت وضع حمل و گرفتم او از شير ٣٠ ماه طول كشيد.. حسين هيچگاه پستان مادرش را به دهان نگرفت و حتى از هيچ زن ديگرى شير نخورد.
كلينى ادامه ميدهد كه تنها منبع غذايى اين كودك انگشت محمد بود كه انرا ميمكيد و هربار اين مقدار براى ٣ روز كافى بود.. راوى ميگويد: تا آن زمان هيچ كودكى به جز حسين ابن على و عيسى پسر مريم ٦ ماهه بدنيا نيامده بودند.(پس بنا بر اين قول حسين ٦ ماهه اى بوده كه شير مادرش را هم نخورده). در ادامه اين روايت قولى را از امام رضا نقل مى كند كه گفته محمد زبانش را در دهان حسين ميكرد و او با مكيدن ان مواد غذايى مورد نيازش را تأمين ميكرد…
منبع :
۱) اصول کافی ج ۱ ص ۴۶۵ چاپ دارالکتب اسلامیه تهران.
۲) اصول کافی ج ۱ ص۲۹۵ کتاب الحجه باب مولد حسین بن علی روایت ۲ چاپ منشورات فجر بیروت.
در مورد صحت اين روایت شما را ارجاع ميدهم به نقل قول ثقة الاسلام كلينى در مقدمه کتاب کافی ج ۱ ص ۷ كه تمام روایات کتابش را صحیح می داند و در نتیجه این روایت طبق نظر خود شیخ کلینی كه از بزرگترين علماى شيعه است، صحیح مى باشد.
I’m not easily imdepsser. . . but that’s impressing me! 🙂
آقا / خانم روانی! از کجای این متن شما بر می آید که حسین ناقص الخلقه بوده است؟؟؟ من کاری به اینکه محمد انگشت در دهان طفل میکرده یا نمیکرده ندارم… اما مطمئن هستم که شما انسان کند ذهنی هستی که ارتباط منطقی مطالب و استنتاج را درک نمیکنی… چون اگر درک میکردی حداقل مطالب درست و بهم پیوسته با تیتر میزدی… فکر میکنم ضایعه مغزی داشته باشی…
در ضمن اصلا آدم مذهبی نیستم و برام هم مهم نیست حسن یا حسین … اما با آوردن مطالب آب دوغ خیاری به شعور مخاطبت توهین نکن… واقعا که خدا لعنت کند کسی که این شبکه های اینترنتی رو درست کرد تا هر آدم کند ذهن و عقب افتاده ایی راجع به هر مساله یی نظر بده…
دوستان سایت فقط سخنان علمای روانی شما را نقل کردند.
شما میگی
من کاری به اینکه محمد انگشت در دهان طفل میکرده یا نمیکرده ندارم
شما پس به چی کار داری؟ چرا با این حدیث کار نداری؟؟؟؟؟؟ تعصب از کلام شما میبارد لطفا برای ما ژست های روشنفکری و لاس مسجدی نزن.
دوستان این مسخره بازی هارو جمع کنین اصلا از متن روایت ناقص الخلقه بودن حسین بر نمیاد با این روایت چه چیزی میخاد ثابت بشه نمیدونم فقط سوالی ک برام میمونه اینه ک چرا دختر پیامبر از اون بچه بدش میومده؟