همانطور كه تمامى شما مخاطبين محترم آگاهيد ملاهاى شيعه ميگويند مادر امام على كه فاطمه بنت اسد نام داشته است، زمانى كه به درد زايمان گرفتار ميشود راهى كعبه ميشود آنگاه ديوار كعبه شكافته شده و او وارد كعبه شده و در آنجا وضع حمل كرده و فرزندش على بدنيا مى آيد.
قبل از پرداختن به اين دروغ بزرگ و تحليل زوايا و نكاتى كه دروغ بودن آنرا اثبات ميكند، خلاصه اصل اين روايت را براى شما مينويسم.
خلاصه روايت:
روزى عبّاس بن عبد المطّلب، یزید بن قعنب، گروهى از بنى هاشم و جماعتى از قبیله بنى عبدالعزّى در برابر خانه کعبه نشسته بودند، ناگاه فاطمه بنت اسد وارد مسجد شد، در حالی که به حضرت امام على، نُه ماه آبستن بود و زمان وضع حملش فرا رسیده بود.
پس در برابر خانه کعبه ایستاد و نظر به جانب آسمان افکند و گفت: پروردگارا! من به تو و به هر پیامبر و رسولى که فرستاده اى و به هر کتابى که نازل نموده اى، ایمان آورده ام و گفته هاى جدّم ابراهیم خلیل را که خانه کعبه را بنا کرده است، تصدیق نموده ام. از تو تقاضا مى کنم به حق این خانه و به حق آن کسى که این خانه را بنا کرده است و به حق این فرزندى که در شکم من است و با من سخن مى گوید و با سخن گفتن خود، مونس من شده است و یقین دارم که او یکى از آیات جلال و عظمت تو است، این ولادت را بر من آسان کنى.
عباس و یزید بن قعنب گفتند که: چون فاطمه از این دعا فارغ شد، دیدیم که دیوار عقب خانه خدا شکافته شد، فاطمه از آن شکاف داخل خانه شد و از دیدههاى ما پنهان شد، پس شکاف دیوار به اذن خدا به هم پیوست و ما چون خواستیم در خانه را بگشاییم، هرچه سعى کردیم، گشوده نشد، دانستیم که این امر از جانب خدا واقع شده است. فاطمه سه روز در داخل کعبه ماند، تا حدّی که اهل مکه در کوچه ها و بازارها این قصّه را نقل مى کردند و زنها در خانه ها این حکایت را یاد کرده و تعجّب مى نمودند.
روز چهارم که فرا رسید، همان قسمت از دیوار کعبه که شکافته شده بود، دیگر باره شکافته شد، فاطمه بنت اسد بیرون آمد در حالی که فرزند خود، علىّ بن ابىطالب را در دست داشت، گفت: اى مردم! به درستى که حقّ تعالى مرا از میان خلق خود برگزید و بر زنان برگزیدهای که پیش از من بوده اند، فضیلت داد. الى آخر …
مهمترين منابعى كه اين روايت را نقل كرده اند عبارتند از:
١) شيخ صدوق اليقين در باختصاص مولانا على ص ١٩١
٢) رجال نجاشى (ب نقل از صدوق) ص ٣٩٢
٣) شيخ مفيد در الارشاد ج ١ ص ٥
٤) شيخ طوسى در تهذيب الاحكام ج ٦ ص ١٩
٥) شيخ رضى در خصائص الائمه ص ٣٩
خوب تا اينجا روايت مورد ادعاى شيعيان در مورد تولد على را براى شما نوشتيم، امام اكنون ميپردازيم به صحت و سقم عقلى و منطقى اين روايت و همچنين طرح چند سئوال ساده در انكار اين ادعا يا افسانه!
١- چرا تا زمان شيخ صدوق هيچ يك از ائمه يا علماى بزرگ شيعه به اين موضوع اشاره نكرده است؟ بعنوان مثال كتاب سلیم بن قيس هلالى كه بعنوان اولين كتاب روايى شيعيان و خالق افسانه قتل فاطمه بدست عمر را نوشته است، كوچكترين اشاره اى به تولد على در كعبه نكرده است. و يا كتاب كافى كه معتبرترين كتاب شيعه و در واقع تبيين كنتده اين مذهب است، چيزى در اينمورد ننوشته است؟
٢– راوى اصلى اين قصه شخصى است به نام يزيد بن قعنب كه به گفته خود مورخين مسلمان، يك شخص غير مسلمان و بت پرست بود و هيچ گاه نيز مسلمان نشده است، چرا در اين مورد شيعيان روايت يك مشرك(به قول خودشان) را با آب و تاب نقل ميكنند درصورتى كه طبق اصول رجالى شيعه اين روايت هيچ اعتبار سندى ندارد بدليل غير مسلمان و غير امامى بودن راوى آن!
٣- طبق اصول رجالى شيعه رواياتى كه با آيات قرآن در تناقض باشد غير قابل قبول و اعتماد است، حال آنكه در اين روايت فاطمه بنت اسد صاحب معجزه شده است درصورتى كه نه پيامبر است و نه وحى دريافت ميكرده است.
٤- فاطمه بنت اسد در دعايش ميگويد: گفته هاى جدّم ابراهیم خلیل را که خانه کعبه را بنا کرده است، تصدیق نموده ام، اين درصورتى است كه ادعاى ساختن كعبه توسط ابراهيم چندين سال بعد در قرآن آورده شده است و قبل از آن هيچ كتابى در اينمورد چيزى ننوشته بود. آيا فاطمه بنت اسد از متن قرآن و آياتش باخبر بود؟
۵– به نقل از تاريخ زمانى كه پيامبر اسلام ٣٥ سال داشت سیل بزرگی منجر به آسیبدیدگی جدی و ويرانى قسمتهاى زيادى از بنای کعبه شده بود كه قريش تصميم به بازسازى آن ميگيرد.(بلاذری، كتاب انساب الاشراف، تحقیق، زکار، سهیل، زرکلی، ریاض، ج ١، ص ٩٩) دليل اين تعمير اساسى اين بود كه: کعبه بدون استفاده از ملاط و تنها با چیدن سنگها روی هم و با ارتفاعی کمی بیشتر از قد یک انسان و بدون سقف و بسيار ابتدائى ساخته شده بود و به همین دلیل، سرقت از درون آن آسان بود.(ابن اثیر جزری، كتاب اسد الغابةفی معرفة الصحابة، ج ١، ص ٢٣- ٢٤)- حال دوباره روايت شيعيان را در مورد تولد على را با دقت بخوانيد.
٦- راوى ميگويد پس از ورود فاطمه شكاف بسته شده و ما هرچه تلاش كرديم نتوانستيم آنرا باز كنيم! آيا عاقلانه نبود كه درب را باز كنند و داخل شوند به جاى تلاش براى باز كردن شكاف؟
٧- نويسنده اين داستان كلا ابوطالب را فراموش كرده است زيرا اگر كسى ميبايست نگران و مظطرب ميشد همسر فاطمه و پدر على بود، ولى ميبينيد كه ايشان كلا جائى در اين داستان ندارد.
٨- تولد على در مكانى كه قرنها بتكده بوده نه اينكه فضيلت نيست بلكه نشان از احترام به بتها توسط پدر و مادر على دارد و كعبه قرنها بعنوان بتكده مورد احترام بود و نه چيز ديگر. لازم به يادآورى است كه كعبه در آنزمان “بيت اله” يعنى خانه بتها نام داشت و درهيچ جاى تاريخ نوشته نشده است كه اعراب حجاز آنرا خانه خداى يگانه ميپنداشته اند.
٩- در اين روايت گفته شده است كه فاطمه از خدا خواست كه درد زايمان را بر او اسان سازد و آنگاه ديوار كعبه شكافت و … مگر درون كعبه دستگاه كاهش درد زايمان وجود داشت؟ مگر ورود او به داخل كعبه، تك و تنها در ميان صدها بت، بدون قابله و يا همراه، باعث كاهش درد زايمان ميشود؟؟
١٠- در اين داستان فاطمه ٣ روز را به زايمان مشغول بوده است درصورتى كه خودش تقاضاى آسانى اين زايمان را كرده بود، حال آنكه مدت زمان وضع حمل ايشان نه اينكه آسانتر بلكه ٢-٣ برابر بيشتر از زنان معمولى بوده است!
١۱- آیا شیعیان تاکنون از خود پرسیده اند که چرا محمد بن عبدلله در مقام ختم رسل و افضل ابناء بشر از آدم ابوالبشر تا یوم الحشر، زاده و مولود کعبه نشد با اینکه مقامی به مراتب بالاتر از علی داشت؟! و اگر تولد در كعبه افتخار است، چرا این افتخار شامل محمد نشد؟!
١٢- اگر علی مولود کعبه بوده پس چرا هیچ کدام از القابی که به وی نسبت داده شده است حاکی از این مسئله نیست؟! اعراب به كنيه و لقب عادت داشته و دارند ولى در هيچ كتابى و در ميان الاب ايشان نامى از مولود كعبه برده نشده است.
١٣- اگر دیوار کعبه برای فاطمه بنت اسد مادر علی، طبق افسانه ی معروف شکافته شد و وی به درون آن رفت و بعد از سه روز با فرزند خود بیرون آمد، پس افراد حاضر در محل میبایست این واقعه ی عجیب و معجزه آسا را میدیدند و دهان به دهان نُقل مجالس میشد و اهل مکه و حتی کل اهل حجاز برای فاطمه بنت اسد و علی بن ابیطالب مقام و شان الهی، تقدس و ربوبی قائل میشدند و علی در اقصی نقاط حجاز معروف میشد که هرگز اینگونه نبوده است.
١٤- تقریبا در همه ایام، کعبه دارای کلیدبان مخصوص بوده است كه وظيفه او نگهداری، مراقبت و پاكيزه نگه داشتن آنها بود. چگونه است که در آن سه روز هیچ کلیدداری به داخل کعبه نرفت كه بداند اين زن حامله درون بتكده اعظم عرب چه ميكند و چگونه وارد شده است؟!
١٥- اگر علی حقیقتا مولود کعبه بوده است چرا هیچ آیه ای در قرآن به این مورد استثنایی دلالت نمیکند؟ بهتر نبود الله به جاى تكرار داستان موسى براى يكبار هم كه شده ازين معجزه معاصر نام ميبرد؟ آیا براى الله، شكل و شمايل گاو بنى اسرائيل(بقره آيات ٦٧-٧٣) مهمتر از تولد على در خانه اش بوده ؟
١٦- اگر نهج البلاغه نوشته على است، چرا او در اين كتاب هيچ اشاره اى به اين معجزه نكرده است؟ مگر اعتبار اين واقعه كمتر از نحوه توليد مثل طاووس است كه جزئياتش مو به مو نوشته شده است؟
به اين موارد ميتوان بازهم نكاتى اضافه كرد ولى به نظر من تا همينجا هم براى اثبات دروغين بودن اين ادعا كفايت ميكند.
با كمى تفكر و تعقل و پرسيدن سئوالات بسيار ساده و منطقى در مورد دروغها و خرافات روحانيون مسلمان و خصوصا آخوندهاى شيعه، ميتوان براحتى تيشه به ريشه جهالت و جهل آكنده در مغزهاى ما ايرانيان زد، و خود را از قيد و بند اين خرافات و جهالت آزاد و در نهايت از شر زالو صفتان عمامه به سر نجات يافت.
کانال تلگرامی نقدی بر اسلام با بیش از ۶۵ هزار کاربر نیز بطور مستمر در فعالیت هست و شما به وسیله لینکی که در تصویر میبینید میتوانید به این کانال وصل شوید.