براى اينكه ببينيم بزرگترين دانشمند اسلام كه تمام درياهاى بيكران علم را در نورديده، چقدر دانش و فهم داشته است، به برخى از نظريات بسيار پيشرفته علمى ايشان كه در حد شكافتن هسته اتم داراى اهميت است سرى ميزنيم.
به معتبرترين كتاب حديث شيعيان يعنى كتاب كافى ميرويم زيرا به قول علماى بزرگ شيعه اين كتاب مانند خورشيد درخشانى است كه نورش مذهب شيعه را روشن ميكند.
حديث اول:
١- النهي عن لبس النعل الأسود لأنَه يُرخي الذَكر :
عدة من أصحابنا عن أحمد بن محمد، عن ابن محبوب، عمن ذكره، عن أبي عبدالله عليه السلام أنه نظر إلى بعض أصحابه وعليه نعل سوداء فقال: مالك وللنعل السوداء أماعملت أنها تضر بالبصر وترخي الذكر وهي بأغلى الثمن من غيرها وما لبسها أحد إلا اختال فيها.
ترجمه:
از امام صادق نقل شده كه ميگويد: دمپائى يا نعلين سياه نپوسيد كه هم چشم را ضعيف ميكند و هم آلت مردانگى شُل ……
حديث دوم:
٢- النعال الصفراء تجلب السرور :-
عدة من أصحابنا، عن أحمد بن أبي عبدالله، عن محمد بن علي، عن أبي البختري عن أبي عبدالله عليه السلام قال: من لبس نعلا صفراء كان في سرور حتى يبلها.
ترجمه:
از امام صادق نقل شده است كه هر كسى دمپائى يا نعلين زرد بپوشيد برايش شادى آور است
حديث سوم:
٣- النعال البيضاء تجلب الرزق :
محمد بن يحيى، عن محمد بن أحمد، عن السياري، عن أبي سليمان الخواص، عن الفضل بن دكين، عن سدير الصيرفي قال: دخلت على أبي عبدالله عليه السلام وعلي نعل بيضاء فقال: يا سدير ما هذه النعل احتذيتها على علم؟ قلت: لا والله جعلت فداك، فقال: من دخل السوق قاصدا لنعل بيضاء لم يبلها حتى يكتسب مالا من حيث لا يحتسب، قال أبونعيم أخبرني سدير أنه لم يبل تلك النعل حتى اكتسب مائة دينار من حيث لا يحتسب.
ترجمه:
از امام صادق نقل شده است كه: دمپائى يا نعلين سفيد رزق و روزى انسان را زياد ميكند
منبع احاديث: كتاب (الكافي) (كتاب اللباس) (باب ألوان النعال) جلد ششم صفحه ٤٦٦
خوب عزيزان حالا ديديد كه اين دانشمند بزرگ، تمام علم و دانش و شعورش در حول و احوالات همان خرافات زمان خودش بوده و نه يك علمى كه بدرد بشريت بخورد.