براى يافتن پاسخ اين سئوال سرى به معتبرترين كتاب حديث شيعه يعنى اصول كافى ميزنيم.
روايت اول:
علی بن ابراهیم عن الحسن بن موسی الخشاب عن عبدالله بن موسی عن عبدالله بن بکیر عن زرارة قال : سمعت ابا عبدالله یقول : ان للغلام غیبة قبل ان یقوم . قال : قلت ولم ؟ قال : یخاف و اوما بیده الی بطنه …
ترجمه :
زراره گفت : از امام صادق شنیدم که می گوید : همانا غلام (منظور امام زمان) به غیبت می رود. سائل می پرسد : چرا پنهان می شود ؟ گفت : با دستش به شکمش اشاره کرد .(منظور می ترسد شکمش را پاره کنند و آن را بکشند)
منبع :
اصول کافی ج۱-۲ (یک کتاب دو جلدی ) – کتاب الحجة – ص ۲۵۰ – چاپ دار المرتضی بیروت
روايت دوم:
محمد بن یحیی عن جعفر بن محمد عن حسن بن معاویه عن عبدالله بن جبلة عن عبدالله بن بکیر عن زرارة قال : سمعت ابا عبدالله یقول : ان للقائم غیبة قبل ان یقوم ، قلت : ولم؟ قال: انه یخاف و اوما بیده الی بطنه یعنی القتل.
ترجمه :
از امام صادق شنيدم كه گفت:
امام قائم قبل از به پا خواستن غيبت ميكند، گفتم: چرا؟
گفت: می ترسد و با دستش به شكمش اشاره كرد يعنى ميترسد كه كشته شود.
منبع :
اصول کافی ج۱-۲ ( یک کتاب دو جلدی ) کتاب الحجة- ص ۲۵۱ – چاپ دارالمرتضی بیروت
روايت سوم :
بهذا الاسناد عن احمد بن محمد عن ابیه محمد بن عیسی عن ابن بکیر عن زرارة قال : سمعت ابا عبدالله یقول : ان للقائم غیبة قبل ان یقوم انه یخاف و اوما بیده الی بطنه یعنی القتل.
ترجمه :
زراره گفت : از امام صادق شنیدم که می گوید : همانا امام قائم قبل از قيامش به غیبت می رود. سائل می پرسد : چرا پنهان می شود؟ گفت : با دستش به شکمش اشاره کرد . ( منظور می ترسد شکمش را پاره کنند و او را بکشند)
منبع :
اصول کافی ج۱-۲ ( یک کتاب دو جلدی ) کتاب الحجة- ص ۲۵۳ – چاپ دارالمرتضی بیروت
اما محمد باقر مجلسی در کتاب مراة العقول این روایت را صحیح دانسته است ( یعنی حدیث را تصحیح کرده )
خوب همانطور كه ديديد اين امام موهوم شيعيان كه زائيده ذهن اخوندهاى شيعه است و قرار است بيايد تمام دنيا را از ظلم و ستم نجات بدهد قبل از هر چيز براى جان خودش ميترسد كه مبادا كشته شود.
مجلسی روایت شماره ۱۸ را تصحیح سندی کرده است