سكس مقعدى روزه را باطل نميكند

 

در اسلام یکی از مواردی که روزه را باطل میکند نزدیکی به همسر است، نزدیکی از راه غیر فرموده قرآن هم جایز نیست و گناه بزرگی محسوب میگردد و این را اصطلاحا لواط/وطى میگویند. اما در این روایت از کتاب وسائل الشيعه، نه تنها این کار گناهی در پی ندارد بلکه اگر شخص روزه دار مرتکب آن شود، روزه اش هم باطل نمیشود!

حال ما نمیدانیم در فقه اسلامى اگر این عمل مبطل روزه نیست، پس چه چیزی روزه را باطل میکند؟!

حر عاملی از علماى بزرگ شیعه در وسائل الشیعه بابی نوشته به نام:

باب حكم الوطء في الدبر من غير إنزال

روایت نخست:
۱۹۲۲: از ابو عبدالله روایت شده که اگر مردی از پشت با زنش نزدیکی نمود، اگر دچار انزال نشد بر هیچ یک غسل واجب نمیشود، اما اگر انزال شد غسل بر او یعنی مرد واجب میشود و بر همسرش نه.

١٩٢٢ : محمد بن يعقوب ، عن محمد بن يحيى ، عن أحمد بن محمد ، عن البرقي رفعه عن أبي عبدالله ( عليه السلام ) قال : إذا أتى الرجل المرأة في دبرها فلم ينزل فلا غسل عليهما ، وإن أنزل فعليه الغسل ، ولا غسل عليها.
محمد بن الحسن بإسناده عن أحمد بن محمد ، مثله .

و اما روایت دوم :
۱۹۲۳: حر عاملی روایت کرده که از ابو عبدالله پرسیده شد در مورد کسی روزه باشد و از عقب با همسرش نزدیکی کند، گفت روزه اش باطل نمیشود و بر او غسل هم واجب نمیشود.

 

متن عربى حديث:
١٩٢٣ : و بإسناده عن محمد بن علي بن محبوب ، عن أحمد بن محمد ، عن بعض الكوفيين يرفعه إلى أبي عبدالله ( عليه السلام ) في الرجل يأتي المرأة في دبرها وهي صائمة ، قال : لا ينقض صومها وليس عليها غسل .
ورواه ابن إدريس في آخر ( السرائر ) نقلا من كتاب محمد بن علي بن محبوب ،مثله .

منبع:
کتاب وسائل الشيعة الشيخ الحر العاملي جلد ۲ صفحه ٢٠٠

در اينجا اسكن صفحه مورد نظر از كتاب وسائل الشيعه را مى اوريم.

image

24 thoughts on “سكس مقعدى روزه را باطل نميكند

    1. اولا وطی یعنی لاپایی

      سخن اینجاست شما یک جا میگید خروج منی باعث باطل شدن روزه می شه و اینجا در بحث وطی نمیشه.
      خب تناقضات خودتونو پاسخگو باشید.
      وجود امام این است که از اختلافات دوری کند

      امامت در اسلام اتفاقا باعث تشکیل نفاق و اختلاف شده است.

  1. خب الحمدلله سطح سواد اعضای سایت روشن شد.

    این آقایون هنوز نمی دونن که فرق وطی با لواط چیه؟

    دیگه گفتن فرق این دوتا براتون بد میشه.

    بهتره برید فرقش رو ببینید تا گندش در نیومده.

    1. عجب شما نسبت به زبان عربی جهل داری بعد میگی سطح سواد اعضای سایت روشن شد؟؟ الوطء في الدبر یعنی چی؟؟ حکم وطی در دبر….دبر یعنی مقعد.

      یعنی اینقدر سطح سوادت نسبت به عربی پایینه بعد میای به دیگران اتهام میزنی؟

  2. براى من جالب هست كه دوستان به جاى اينكه اصل موضوع را كه جز تعفن مذهب شيعه به ان نپرداخته و نشان از خلق و خوى علماى اين قوم ميدهد، را در نظر بگيرند، به كليد واژه ها و اصطلاحات گير ميدهند.

    اين روش استدلال البته فقط مخصوص مسلمانان است كه به جاى اوردن استدلال طرف مقابل را ترور شخصيتى ميكنند.

  3. خب الحمدالله پس از اینکه سطح سواد مسئولین سایت روشن شد، باید بگم که اول وطی فی الدبر رو لواط معنی کردید، بعد فهمیدید خیلی بی سوادیه، کردیدش «سکس مقعدی»!!!!!!

    حالا باید بگم که اصلا معنی روایت رو نفهمیدید. آخه سکس چه ربطی به وطی به غیر انزال داره. بدون انزال میدونید ینی چی اصلاً؟!

    بعدشم خب معلومه روزه رو باطل نمی کنه، تا انزالی صورت نگیره، مثه اینکه مردی همسرش رو ببوسه و یا بغلش کنه، تا وقتی انزال نباشه ضرر به روزه نمی زنه. این رو هر بچه مسلمونی که بالغ شده می دونه. حالا تا الان شماها نمی دونستید شاید هنوز …

    1. سواد شما که سر به فلک کشیده ظاهرا …..
      در متن عربی روایت نوشته ( لرجل يأتي المرأة في دبرها وهي صائمة )

      آیا در دبر همسر یا خواهر شما در هنگام بوسیدن یا آغوش کشیدن چیزی وارد میشود ؟؟؟؟

      دبر همان سوراخ مقعد است و راه ارتباطی جنسی مرد و زن از راه دبر, همان سکس کردن است ….

      شما سوادت به این چیزها نمیرسه لطف کن وارد این مورد نشو.

      1. بابا روشنگر بی خیال!!!

        بله منم می دونم که دبر چیست، ولی تو نمی دونی که دبر سوراخ مقعد نیست، دبر یعنی پشت. (برو لغت نامه رو ببین) وطی فی الدبر کنایه از ارتباط مقعدی است.

        اشکال من رو هنوز هم نفهمیدی، کامنتم رو دقیق تر بخون! گفتم بدون انزال رو نفهمیدید. خب آقای باهوش، وقتی انزال صورت نگیره، برای چی روزه باطل بشه، مثله اینه که شوهری با همسرش بازی های عاشقانه بکنه. بوسیدن و آغوش رو مثال برای همین بازی های عاشقانه گرفتم که متاسفانه همون رو هم نفهمیدی.

        حالا ناراحت نشو، به کسی نمیگم که تا الان فرق وطی با لواط رو نمی دونستی.

      2. به به از کی تا حالا دبر یعنی پشت ؟؟؟؟

        وطی فی الدبر یعنی عشق بازی 🙂

        حالا فهمیدم نه فقط امامان تخیلی شیعه علم لدنی داشته اند بلکه خود شیعیان هم ازین موهبت بی بهره نبوده اند .

      3. م.روشگنر، اینکه همسر یا خواهر رو مثال زدی سطح فرهنگ خودت رو رسوندی. واقعا از شماها نمیشه توقع اخلاق یا هر چیز دیگه ای رو داشت. آدمی که به هیچ مذهبی اعتقاد نداشته باشه هیچ خط قرمز و احترامی برای دیگران هم قایل نیست

      4. احترام را باید از شما و مذهبتان آموخت ….

        نمونه این ادب را از علی در سایت قرار داده یم . میتوانید مراجعه کنید .
        هر کسی از ادب حرف بزند شما شیعیان دم از ان نزنید ……

        ۱-امام على(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرمود: اى ابوذر! هر که ما اهل بیت را دوست بدارد، باید خدا را بر نخستین نعمت، ستایش گوید.
        ابوذر پرسید: اى پیامبر خدا! نخستین نعمت کدام است؟ فرمود: «حلال‌زادگى. ما را دوست نمی‌دارد، مگر کسى که حلال‌زاده باشد.(۱)
        2-امام علی(ع) فرمود: سه تن مرا دوست نمی‌دارند: زنازاده، منافق و فرزند حیض.(۲)
        3-رسول الله(ص) به امام على(ع) فرمود: اى على! هر که مرا و تو را و امامان از نسل تو را دوست بدارد، باید خدا را بر حلال‌زادگى خود، ستایش گوید. زیرا ما را دوست نمی‌دارد مگر حلال‌زاده و ما را دشمن نمی‌دارد مگر حرام‌زاده.(۳)
        4-پیامبر خدا(ص) درباره امام على(ع) فرمود: اى مردم! فرزندان خود را با [محکِ] محبّت على بیازمایید زیرا على هرگز به گم‌راهى فرا نمی‌خوانَد و از راه راست دور نمی‌شود. پس، هر یک از فرزندان شما على را دوست داشت از شماست و هر کدام او را دشمن داشت از شما نیست.(۴)

        منابع:
        1- اربلی، علی بن عیسی، کشف الغمة فی معرفة الأئمة، محقق و مصحح: رسولی محلاتی، هاشم، ج۱، ص ۴۰۱ – ۴۰۲، نشر بنی هاشمی، تبریز، چاپ اول، ۱۳۸۱ق
        2- ابن شهر آشوب مازندرانی، مناقب آل أبی طالب(ع)، ج ۳، ص ۲۰۸، انتشارات علامه، قم، چاپ اول، ۱۳۸۹ق
        3- شیخ صدوق، الأمالی، ص ۴۷۵، کتابچی، تهران، چاپ ششم، ۱۳۷۶ش
        4- ابن عساکر، تاریخ مدینة دمشق، ج ۴۲، ص ۲۸۸، دار الفکر، بیروت، ۱۴۱۵ق

        خیلی خنده در است وقتی اسم احترام را میاورد …..
        سکوت کنید بیشتر محترم هستید

  4. برایم مجادله شما عجیب است
    این یک مساله فقهی درون دینی است که اول بایستی به احکام قرآنی ایمان داشت
    اما دلیل این حکم فقهی و برداشت آن از قرآن توسط این امام جای کنجکاوی دارد

  5. سلام علیکم.عباداتتون قبول باشه.از اینکه مدیر سایت و دکتر م.روشنگر و سایر دوستان،قصد روشنگری و نقدِ اسلام به صورت مستند دارن،خوشحالم.ان شاالله موفق باشید.همینطور از دوستان بزرگواری که با حسن نیت،قصد پاسخ به شبهات داشتند سپاسگزارم. اما همونطور که فرمودند «لواط» رابطه جنسی مرد با مرد هست و «وطی» به دخول اطلاق میشه در هر دو نوع رابطه، لطفا اصلاح کنید. لطف کردید و از صفحه عکس گرفتید،ای کاش حدیث { [ ١٩٢١ ]

  6. { [ ١٩٢١ ] ١ ـ محمّد بن الحسن بإسناده عن الحسين بن سعيد ، عن ابن أبي عمير ، عن حفص بن سوقة ، عمّن أخبره قال : سألت أبا عبدالله ( عليه السلام ) عن الرجل يأتي أهله من خلفها ؟ قال : هو أحد المأتيين ، فيه الغسل} رو توضیح می دادید،می فرمایند در رابطه جنسی از «دُبُر» یا «خلف» یا مقعد هم غسل واجب است.در ادامه هم میفرماید دو راه«ماتیین» برای ورود هست.

  7. در مورد آیات قرآن هم که نهی از سکس مقعدی کرده باشن،به هیچ وجه چنین آیه ای نداریم،بلکه برعکس فرموده «أنیٰ شئتم» یعنی از هرجا که خواستی. لطفا در نقد اسلام خیلی دقت کنید،مخصوصا در مورد شاهد آوردن،مواظب باشید روایات ضد و نقیض زیاده،باید با استفاده از علم رجال و حدیث شناسی، روایات صحیح رو انتخاب کنید.مثلا روایاتی که آوردید«مرسل» هستند،یعنی در سلسله سند تا امام معصوم، فاصله شده و بعضی راویان حذف شدن یا در اصل نبودن و اصلا این روایت رو امام معصوم نفرمودن.

  8. یا وقتی احادیث زیادی مبنی بر ابطال روزه با هر نوع سکسی و بالتبع اون وجوب غسل هم در کتب مرجع داریم، خود به خود این احادیث کنار گذاشته میشه. ضمنا هیچ وقت،هیچ دینی رو نمیشه با نقد جزئیاتش، از اصل منکر شد.باید اول اصول اون دین رو نقد،بعد بقیه سوالاتتون پاسخ داده می شه. ان شاالله موید و پیروز باشید. یا علی آدرس بنده در اینستاگرام seyyed3خواستید اونجا هم در خدمتیم

  9. با تشکر از سید
    شما انی شءتم را از ظرف مکانی ترجمه کردی
    (زنان شما كشتزار شمايند به كشتزار خود از هر جا خواستيد نزديكي كنيد) .
    از امام صادق (عليه‏السلام‏) روايت آورده كه در ذيل همين آيه فرموده ، يعني خواه از مقابل و خواه از پشت ، در جلو او تصرف كنيد .
    و نيز در همان كتاب از ابي بصير از امام صادق (عليه‏السلام‏) روايت آورده كه فرمود : من از وي از مردي پرسيدم كه در عقب همسرش وطي مي‏كرد حضرت بدش آمد و فرمود : زنهار كه در روده زنان جماع مكنيد .
    و نيز فرمود : معناي اينكه قرآن مي‏فرمايد : نساؤكم حرث لكم ، فاتوا حرثكم اني شئتم .
    اين است كه هر وقت خواستيد به كشتزار خود درآئيد ، نه از هر جا كه خواستيد .
    و در آن كتاب از فتح بن يزيد جرجاني روايت كرده كه گفت نامه‏اي به امام رضا (عليه‏السلام‏) نوشته ، از چنين مساله‏اي پرسيدم جواب چنين آمد كه از كسي پرسيده‏اي كه با كنيزش از عقب نزديكي مي‏كند ، بايد بداني كه زن لعبتي است كه نبايد اذيت شود ، و كشتزار است همانطور كه خدا كشتزارش خوانده .
    مؤلف : روايات در اين معاني از ائمه اهل بيت (عليهم‏السلام‏) بسيار زياد است كه در كتاب‏هاي كافي و تهذيب و دو تفسير عياشي و قمي آمده و همه دلالت بر اين دارند ، كه آيه بيش از اين نمي‏رساند ، كه نزديكي با زنان از جلو آزاد است ، و بنابر اين ممكن است كلام امام صادق (عليه‏السلام‏) را در روايت عياشي از عبدالله بن ابي يعفور بهمين معنا حمل كنيم

    1. خیلی ممنون. شما اگر به درس خارج علما مراجعه کنید، با معنای آیه و اخلاقی بودن توصیه های معصومین در این مورد،مفصل تر آشنا میشید. ضمنا اگر جایی بهتر از این سایت ،اون هم زیر این پست ،برای مباحثه انتخاب می کردید،بهتر بود!!!!!!!!!

  10. تشکر از سید
    من خیلی اتفاقی با این سایت آشنا شدم وبرای اولین بار است که به ذوق آمده هم یاد گرفتم هم از دریافتی هام گفته ام و در سایتی پست میگذارم
    من تحصیلات دینی ندارم ولی سالیانی است در حال تحقیقم اگر جای بهتری میشناسید معرفی کنید

  11. ابن جرير ، و ابن ابي حاتم ، از سعيد بن جبير روايت كرده‏اند كه گفت : در حيني كه من و مجاهد نزد ابن عباس نشسته بوديم ، مردي نزد او آمد و گفت آيا مرا از آيه محيض راحت نمي‏كني ؟ گفت : بله مي‏كنم ، بخوان : و يسئلونك عن المحيض – تا جمله – فاتوهن من حيث امركم الله ، ابن عباس گفت : يعني با آنان نزديكي كنيد ، از همانجائي كه خون مي‏بينند ، چون قبلا از جماع در آن نهي شده بودي ، و بعد از قطع خون ماموري كه در همانجا جماع كني ، سائل پرسيد : با آيه نساؤكم حرث لكم فاتوا حرثكم اني شئتم چرا استدلال نمي‏كني ؟ ابن عباس گفت : واي بر تو آيا عقب زنان هم كشتزار است ، اگر اين حرف تو حق باشد بايد آيه محيض نسخ شده باشد ، چون هر وقت زن از جلو حيض شود تو مي‏تواني از عقب جماع كني ، با اينكه آيه مي‏فرمايد : بايد ( از آنان كناره‏گيري كنيد ، پس معناي ( اني شئتم ) هر وقت از شب و روز است .

دیدگاهتان را بنویسید